2011. szeptember 5., hétfő

Az első, nem használati célra vásárolt kávéfőző

Az előző bejegyzésben közölt kávéfőző családból örökölt, a most bemutatottat (emlékeim szerint) Cegléden a "lengyelpiacon" vásároltam. Igaz ezt még nem abból a célból vásároltam, hogy gyűjteni fogom, csupán érdekesnek találtam. Azelőtt nem láttam még csak hasonlót se. két kifolyó, kicsi az egész....
Azóta persze már sokkal többet megtudtam róla, sőt beszereztem egy majdnem teljes készletet. Valamint a Vaterán gyakorlatilag majd minden héten felbukkan egy-egy példány.

Ez a SPORT PRESSO kávéfőző (illetve csak a főzőegysége) (Bizonyos helyeken Turista kávéfőzőként is emlegetik).

Legjobb tudomásom szerint teljesen Magyar gyártmány. Gyártotta ezt a típust a híres "LEMEZÁRUGYÁR", illetve a "SZEGEDI FÉMFELDOLGOZÓ VÁLLALAT" is. Gyártását az 1950-60-as évekre teszem, bár konkrét bizonyítékaim egyenlőre nincsenek, mindössze a netes "nyomozásból" erre jutottam.
Magassága kb.: 10cm
Átmérő: kb: 5,6cm

Amennyiben további információk birtokába jutok fel fogom tölteni. Valamint a majdnem teljes készletemet is részletesen a következő bejegyzések valamelyikében.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése